nuffnang

JANA DUIT

Home Organizing : Ubahsuai sikit je tempat menjahit

Assalamualaikum...


Balik kampung hari tu ada bawak 2,3 buah kotak kasut yang adik2 aku..
So, bila balik KL recycle kotak kasut tu untuk simpan barang..


Gabungan 2 kotak kasut. 
Add on divider kat tengah
Kotak Kasut : Free
Wrapping Paper : 80 sen SAHAJA.





Tup tup tak jadi nak jual sebab nak jadikan sampel


Gunting menjahit takde baju sebelum ni,
Makanya ada kain lebih, aku jahitkan baju untuk gunting ni bertakhta


So lepas pung pang pung pang duk ubahsuai, makanya ini hasilnya.


SEBELUM
Ini ruang menjahit sebelum ini


SELEPAS
Just ubah sikit - sikit je pun.


Tak banyak beza pun.
1. Remove Bakul bulat atas meja gantikan dengan kotak compartment. Susun elok-elok.
2. Bakul petak bawah meja sebelum ni letak plastik/woven bag. Sekarang ubah fungsi, jadikan tempat letak kain-kain yang belum jahit.
3. Seat dah dibalut indah-indah.


Ok la.ini je termampu aku. Meja menjahit takde bajetttt lagi nak g pinang di kedai..



Ok.Bye
XoXo

17 comments:

Kai Ssi said...

simpel dan nampak tersusun je...
╔════════════════════════╗

║ My Blog ► http://abgdude.com/blog

╚════════════════════════╝

surihati said...

hani!!.. jeles nyer.. cntik lah wtapping tu.. dustbintu mcm pernah nmpk.. tp di mana yer.. :) terbaik!! organize yg owsem..

surihati said...

pst pst.. hubby kite gi futsal.. kite gi badminton u.. :)

Siti Hajar said...

Comel je. dan tersusun! senang nak buat kerja kalau tersusun. Mesti lebih semangat kan lepas ni ;)

~ NANA ~ said...

Kemas! Dari hari tu i duk kenan meja jahit tu, unik!

lipstikmerahyana said...

Hejeh gunting pun ada baju.. ohh rajin nyer...

SUHAIDA said...

rajin sgtttt..sukee tau

~*irjune*~ said...

tgk cik hani suke jahit...tetiba rasa nak asah balik skill menjahit ni. satu lagi berkenan dengan meja jahit cik hani tu...

Mama Rocky! said...

bila dah organise, sedap mata memandang kan cik hani..akak tumpang suka gak ")

Rizziela said...

Yg penting kemas and senang nak cari barang kan

Yusai said...

ubah sikit-sikit pon dah nampak osem..

JaJa_NoRLiza said...

suke-suke..kemas..
bestnya pandai jahit...
nak belajar jahit gak...huhu

MamaDaniel said...

cantiknya kotak compartment cik hani tu!! nampak kukuh tau.. nanti beli kasut sekolah anak akan nak simpan semua kotak2 kasut tu.. hihi... kota cereal and kotak susu ok cuma lembik sikit la.. boleh letak je dalam laci.. tak boleh macam cik hani tu.. hihi.. :D
cik hani.. gunting akak tak pernah ada baju tau.. hihi.. ;)

NAS said...

Ok pasti boikot lepas ni boleh buat skirting la pulak. Dah makin comel dah ni. Mesti mood menjahit mariiii

NAS said...

Hisssh boikot pulak yang keluar. ...

Fizah said...

jimat cik hani kan ;)

ezy.xixii said...

aku pon suke gune kotak2 pastu balut..
lg jimatttt bergnda2