Berbuka di rumah abang sulung

Assalamualaikum... Hai Semua..


Abang sulung aku yang accident dah selamat masukkan besi di kaki dia dan boleh pulang ke rumah last week. So minggu ni Sabtu semalam kami ke sana berbuka bersama famili dia. Abang kedua aku pulak tak dapat join sebab dah balik Terengganu pagi tu. So kami 3 beradik yang masih di Selangor ni la berbuka bersama.

Sebelum ke rumah abang, kena la siapkan kerja di rumah dulu. Suami bawak MIL cuci kaki di klinik Puchong. Aku tak ikut sebab kemas rumah dan siapkan makanan berbuka untuk MIL. Lambat sangat suami balik sebab orang ramai kat klinik. 



Mengemas mana yang patut je untuk bilik MIL


Pukul 4 petang lancorrrr ke rumah abang sulung. Eh adik perempuan aku mengidam nak nasi kerabu. So, kami pergi la ke bazar PutraJaya. Aku ingatkan orang tak ramai sebab yelaaa masing2 update kat sosial media pasal balik kampung, pasal jem pata timo, pasal dah sampai kg kat utara dan selatan. Eh sekali gi bazaar, nahhhhhhhhhhhh orang berlambak dan bersesak lagi wei..

Kami terkejut besar dan jalan sekejap pastu terus balik. Sambar je apa yang dapat. Beli tak banyak pun. Beli 3 barang je. Tu pun kami gi kedai yang tak perlu berator. Kecuali nasi kerabu tu memang mana2 kedai pun beratur. Hilang keseronokan nak membeli bila terlalu sesak.  

Kami siap menyesal ke sana . Hahaha. No more bazaar sini after this. Tak kena dengan jiwa kami tak xsuka sesak-sesak ni.Hehe





Pukul 7.10 pm dah sampai semula ke rumah abang aku. Bersiap-siap untuk berbuka. Seronok bila berbuka ramai-ramai. Abang sulung alhamdulillah dah boleh makan nasi biasa sesekali selang seli dengan bubur. 

Kak ipar masakkan mee rebus dan goreng makanan frozen


With the familia

Selepas berbuka bersembang sambil bercerita hal abang sulung aku ni. Pasal penjagaan, pasal treatment, pasal MC. Semoga Allah mudahkan urusan kita semua dan abang aku cepat sihat. Semangat dia nampak kendur. Mungkin masih belajar terima dengan keadaan sekarang yang dah tak mudah nak bergerak ke sana sini. Kami bantu tukarkan cadar dan tengok jika ada penambahbaikan untuk ruang rumah yang ada pesakit berkerusi roda ni.



Ok By
XoXO

1 comment:

adnil linda said...

semoga dipermudahkan segalanya...insya-Allah,kita yang disekililing perlu sentiasa beri semangt pada nya