Weekend ke rumah si sulung

Assalamualaikum... Hai Semua...


Sejak abang sulung aku accident, setiap minggu suami aku hantar aku ke rumah abang long aku untuk bantu-bantu dorang.
Kalau minggu lepas pergi untuk berkumpul untuk beraya.
Minggu ni pergi untuk bantu dorang gi beli barang dapur yang sebulan sekali.


(Photo captured by abang long, hehehe)
Join dorang shopping.
Tolong angkat itu ini. Kalau bagi duit, dah tentu dorang berkeras tolak.

Boleh la aku tolak kusi roda
Kak ipar tolak troli
Anak sedara aku, tolak batu dengan kayu. hahaha
Memang kak ipar aku paksa abg long keluar jugak sekali.
Buat2 cuci mata, tukar angin.
Kalau tak, sebulan la duk dalam rumah je.
Memang dia taknak ikut, kami paksa kan aje.


Yeayyy.. Dah upah air di Zus
Ni kali pertama aku order. Biasanya memang orang aje wat balik kopi untuk aku

Today taknak kafein.
Lepas makan sushi, terasa full untuk minum something yang bersusu/ kafein
Aku hilangkan dahaga dengan ambik air fresh/cooler/


Sebelum balik rumah, singgah beli krim panas untuk abang long.
Tiap malam, anak dia bantu urut kaki biar lega.


Di rumah sendiri, bantu urus/kemas barang mentua.
Di kampung, bantu kemas barang/ubat ayah aku yang uzur
Di sini, bantu kemas barang2 kesihatan sejak abang long aku accident.
Kita bantu semua sebab tanggungjawab kita/pasangan kita


Malam tu kak ipar masak nasi arab. 
Aku bantu bakar2 kambing

Nasi Arab buat guna pek nasi arab yang dah siap dipekkan.
Tinggal masak aje ikut resepi pada pek tu.
Jimat & dapat makan 5,6 orang jugak



Pagi ahad teman AIsyah beli sarapan.
Sebelum aku balik tengahari tu sebab kami ada jemputan raya.

Aikk.. Baru balik rumah sendiri, si Aisyah nak mintak datang lagi next week sebab nak buat Cheeskut sama2. Huhuhu..


Ok. Bye
XoXO

3 comments:

Afzan said...

nasib baik juga rumah dekat2 kan hani,boleh juga bantu apa yang patut..kalau duduk jauh mampu doa je lah kan....

Mama Zharfan said...

terliur plak nasi arab tu hahah (MZ tgh puasa ganti tak abih2 lg ni, so tgk gmbr mknn jd terliurrrr)

fanny_dcatqueen said...

Betuuul kak. Kalo ada saudara inti kita yg kesusahan, dah pastilah itu tanggung jawab kita sebagai adik/kakak/anak nya kan. Semoga Abang kakak cepat pulih kembali yaaa.

Kliatan sedap nasi arab tu 🤤🤤. Pakai lauk kambing pula.