Sepasang kurung biru untuk anak jiran

Assalamualaikum... Hai Semua...


Tengah memasak untuk berbuka, suami terpekik panggil. Katanya jiran nak pinjam baju kurung. 
Jiran aku ni bangsa India, anaknya sebelum ni pernah je pinjam baju kurung aku bila ada event di Universiti dia.

Jiran : Saya nak pinjam baju kuning kak..
Aku : Jom.. 
Aku bawak dia masuk bilik baju terus. Nohhh ko pilih la nak baju apa.

Jiran : Baju kuning ada kak
Aku : Baju kuning takde. (Aku baru buat decluttering)  Dalam hati aku berkata-kata, "maybe si minah ni kena pakai baju tema kuning kot"....
Jiran : Ok, saya ambik baju biru ni la. Sambil dia angkat hanger baju tu.
Aku : Oh.. Baju biru ni, boleh pakai tudung kuning kalau nak match tema kuning.

Opsss

Maka bergelak la kami berdua. 
Terlupa pulak aku senang berurusan dengan si non muslim ni.
Yang muslim pun xbertutup. 
Ni si anak jiran Indian ni pulak aku suruh bertudung kuning.. 



Ok. Bye
Xoxo

4 comments:

Warisan Petani said...

Teringat lagu raya Khairil Johari Johar

adnil linda said...

Seronok dgr bila baik dgn jiran.. Zmn skng nie kdg2 tu jiran sebelah pun kita x tahu nama apa..

Mama Zharfan said...

Bagusnya sgt close dgn jiran smpai tahap pinjam baju tuuu😍

Suria Amanda said...

dulu pun SA ada jiran india, kalau ada apa2 memang dia rujuk kami sekeluarga..kadang pinjam jugak baju kurung SA incase kalau ada event...mana ntah jiran tu sekarang..totally lost contact