Tersalah beli hati lembu

Assalamualaikum... Hai Semua...


Kesahnya kami laki bini gi NSK nak beli la barang masak, sambil2 terus cari barang untuk raya.
Aku aim nak beli daging untuk sup & masak lemak.
Suami gi bahagian daging dan ayam. While aku ni gi la cari sayur.

Dah masuk troli semua,
H : Saya beli Paru. Rasa nak makan paru.
W : OK. 
Sambil aku tengok la plastik yang dia tunjuk. Nampak la seketul benda alah tu. Takde la aku nak check.

Sampai rumah, bila aku tengok . Eh macam hati lembu ni.
Suami kata PARU sebab kat NSK tadi di papan tanda tertulis PARU.
99% aku yakin tu hati. Bila tengok, sentuh tekstur, picit cepat hancur eh memang macam hati ni.
Nak meyakinkan lagi, aku google. 

Takpe. Rebus la hati tu. Hiris sah macam hati tekstur dia.
Rupanya HATI LEMBU

Suami kena scam dengan papan tanda tulis PARU.

Sources : Google Photo

Sources : Google Photo


Suami pakat percaya kat tanda tanda tulis PARU.
Dia ingatkan memang PARU belum masak rupa sama aje macam HATI.

Kesian la dia kempunan nak makan paru.
Kesahnya kalau g beli nasi lemak, ada masa dapat paru ok. Ada masa dapat baru garing sampai rasa pun tak sedap. Konon nak la masak sendiri la.  

Aku takde check masa suami aku beli. Sebab laki aku jenis boleh memasak. Kenal la rata-rata barang dapur/barang mentah. 
Sebab percaya sangat papan tanda tu rupanya kena scam.

Ok. Bye
XoXO

4 comments:

adnil linda said...

nak cepat agaknya...tak dan belek...tp kalau Linda, memang tak kenal..hahaha...sebab linda tak makan organ dalaman nie..

Puan Hazel said...

Kempunanlah en suami ye...
PH lagi suka hati tp anak⁴ suka paru.

Suria Amanda said...

Lepas raya nanti kak SA nak buka order kat kawan2 office sambal paru berlada...kat sini permintaan tinggi

norhidana said...

hahahah geng laki mmg gini, jenis takkenal sgt barang nya percaya je apa yg tulis sedangkan salah tulis nama atau missplace hehehe. Takpe sempat lagi kalau nak masakkan paru utk berbuka ni