nuffnang

JANA DUIT

Berkumpul di rumah abang (Hari Malaysia) & myKori ice cream - Part 2

Assalamualaikum... Hai Semua...


Sambungan dari kesah sebelum ni... 

17 Sept 2021 (Second Day)


Pukul 7 pagi suami terus balik rumah kami. Aku tinggal kat umah abang aku lagi. Petang balik kerja suami baru suami amik.
Suami nak kena cucuk insulin MIL dan bagi makan sarapan.
Hari tu, jiran india sebelah bagi nasi goreng kampung dan nasi campur untuk MIL.

Aktiviti kat rumah abang aku hari itu, hanyalah santai2 je. Tengok Neflix...
Mana yg WFH, masing2 kat depan laptop je la.. Hahaha.
Aku melayan anak sedara je.. Budak2 sibuk main games.

Pukul 6 suami amik aku kat rumah abang lepas dia balik kerja.
Ramai-ramai ke myKori Puncak Alam nak pekena ais krim.
Sedap jugak ye apa yang aku order ni.
Aku main tunjuk je kat menu.



Chocolate Banofee
Kakigori

review : so sedap.. sekejap je aku habiskan.
Eh, ke sebab makan dengan cik suami, so berselera je aku?
Hahaha


Chicken Slice & Cheese Taiyaki





Suami nak ajak makan di kedai sempena besday. Tapi akhirnya kami cancel sebab nanti balik rumah nak kena teman MIL makan lagi.  So, baik makan kat rumah je la.. Lagipun dah kenyang jugak makan aiskrim ni MyKori tu.
Nasi Goreng kampung jiran bagi tu kami bagi 3 orang (suami, aku, MIL). 


Habis kesah 2 hari berkumpul di rumah abang.
Malam tu makan kek besday dengan suami depan TV berdua.

Semoga boleh berkumpul lagi dan balik kampung dengan keadaan selamat dan tak membawak segala penyakit kat ahli keluarga, Aminnnn...

Psst : Genap seminggu besday aku, hari ni besday mak aku pulak.. Hepi Besday Mokkkk...


Ok. Bye
XoXO

5 comments:

Mama Zharfan said...

epi belated besday to u and epi besday to ur mom..may Allah bless both of us always..aamiin

ezy.fia said...

syok nya mkn mykori..
mykori sni sejengkal dr umh aku xg lg.. haha

Silah Hassy said...

Selamat ulang tahun sis puapoo. =) =)

Ann Ishak said...

sambutan birthday berturut turut, happy birthday semua...

Sha Mohamed said...

Aduh.. sedapnya menu mykori tu.. entah bilalah nak dine dekat mykori ini..