Haul Mr DIY versi ruang dapur

Assalamualaikum... Hai Semua...


Lama tak jejak Mr DIY.
Kali ni 2kali redah gi Mr DIY.
Semata2 nak cari rak bawang/kentang.


Hari Pertama :
Terjah Giant Klang Sentral, tapi Mr DIY sini tak de rak yang aku nak.
Tapi aku beli jugak barang lain.
Perempuan mana boleh keluar tangan kosong kan.
Pantang tau...

1. Alas kaki RM2
2. Pelapik rak dalam peti ais RM0.80
3. Selak pintu bilik air RM2,50 (2 sets)
4. S Hook untuk menggantung RM1.80

Letak alas kaki depan bilik air


Hari Kedua :
Aku masuk office sebab nak kena sia kerja sikit, pastu aku singgah Mr DIY kat Starling Mall.
Aku jalan kaki sanggup wei, Puas hati banyak barang dan ada benda2 yang aku nak.
Gigih menshopping 2 plastik besar.
Barang sikit je tapi saiznya besar2, so nampak la macam shopping sakan. Hihihi.

Encik Suami : "Kalau dah hajat kan, jalan kaki pun sanggup ye"

Tadaaaa...

1. Botol kaca RM5.50/pc
2. Rak putih RM8.90/pc
3. Bakul putih 3 tingkat tu RM15.50 (satu). aku beli 3 jadi RM46.50
4. Bakul Hitam RM23.90/pc.

Bakul hitam ada 1 je. Aku nak 2 atau 3. maybe aku kena cari lagi kar Mr. DIY lain.
Or maybe order shoppee je.


Siapla rak bawang / kentang.
Kentang biasa beli banyak.
Kadang breakfast kami gorengkan kentang untuk MotherInLaw (MIL).
Pastu kadang makan petang aku gorengkan kentang untuk MIL, kalau pagi tu tak makan kentang.
MIL jenis tak makan roti, tepung2 pun dia kurang makan,
Tapi kentang dia makan bila aku goreng macam fries tu.
Dulu masa duk berdua dengan suami je, kentang 5bijik pun seminggu tak habis. Hahahaha

-SEBELUM-
Kentang letak dalam guni dia pastu masuk dalam bakul.

Yeay.. Rak kentang & bawang.


Minyak minyak baru letak kat atas
Minyak tong besar ada je, aku letak bawah table top


Rak penggantung letak dalam kabinet.
Nak letak pinggan plastik/tipuware plastik atau senduk2 yang hadiah masa beli ekon dulu

Sekarang musim aku tengah gila nak organise barang kat dapur.


Ok. Bye
XoXO

6 comments:

Suria Amanda said...

Wah menarik ni...kena cari gak la kat DIY...hehehe

ezy.fia said...

aku g diy xjupe plak bakul putih ngn itam tu..
comel plop.. kena beli ni.. haha

A m m i said...

kan..dah masuk keluar tangan kosong macam tak menghormati kedai gitu (ahahahhah ada ye perkara sebegini).. dasar perempuan2 kita ni kan

norhidana said...

menarik sungguh rak yang 3 tu... akak pun dah lama tak ke mr diy sejak pkp nih...

selalunya suruh laki akak je pergi... tapi itulah takat dia tunjuk gambar tak sama mcm kita pilih depan mata kan

Azhafizah MN said...

Terus macam nak mencari pulak bakul putih tu buat bekas bawang. Bila mood tengah mendeko ni lain macam gigih dia. Jauh pun sanggup jalan.

Amie said...

Tak apa. Gila yang membawa manfaat.
Saya pun nak jadi gila jugalah kat dapur heheheeee.